Śniadaniowa kaszka dla niemowlaka i juniora


Składniki na 1 porcję:

  • 200 ml wody lub mleka świeżego
  • ok 2 łyżki kaszki kukurydzianej lub trochę ponad 2 łyżki mannej (pszennej)
  • opcjonalnie łyżeczka płatków owsianych lub żytnich
  • pół jabłka lub gruszki lub kawałek banana lub kilka łyżeczek domowego musu owocowego

Przygotowanie: 

  1. W małym garnuszku lub rondelku ugotuj wodę lub mleko. Moja Zuzia nie lubi kaszki mlecznej na śniadanie, więc zawsze robię jej na wodzie. Jeśli mam surowe jabłko lub gruszkę, myję i obieram owoc, potem kroję drobno pół lub całe i wrzucam do gotującej się wody. Owoc gotuję do miękkości i przekładam do miseczki. Tam rozgniatam widelcem. Surowy banan rozgniatam tuż przed dodaniem do niego kaszki, żeby nie sczerniał.
  2. Do wrzątku wsyp kaszkę, a po wymieszaniu dodaj opcjonalnie płatki. Kaszkę kukurydzianą gotuj 6-8 minut, manną - 2-3 minuty.  My robimy raczej gęstą kaszkę, można dać jednak mniej kaszki, żeby była rzadsza. Wszystko zależy od upodobań naszych pociech.
  3. Kaszka manna lubi się zbrylać w czasie gotowania. Z kaszką kukurydzianą nigdy nie miałam tego problemu. Mój sposób, by tak się nie stało: przelej parę łyżek wody z garnka do szklanki i dodaj łyżkę zimnej wody. Wsyp kaszkę, dobrze wymieszaj i wlej do wrzątku.
  4. Ugotowaną kaszkę przełóż do dziecięcej plastikowej miseczki i połącz z owocem lub musem owocowym. Ostudź do odpowiedniej temperatury (ok 38-40stC) przed podaniem. Zamiast owoców możesz do kaszki dodać sok owocowy dla niemowląt i małych dzieci, wtedy warto przyrządzić ją na gęsto. 
Podziel się w Google Plus

O autorce Anna Wojtyna

Jestem Ania, mama, która uwielbia gotować, piec i jeść oraz blogować. Więcej o mnie znajdziesz na stronie "O mnie"

0 komentarz(y) :

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli pozostawisz po sobie ślad w komentarzach. Czytam wszystkie komentarze i staram się odpowiadać na każdy z nich.
Pozdrawiam i zapraszam do szukania innych inspirujących przepisów lub porad rodzicielskich!