Omlety z kaszą jaglaną podane z musem truskawkowo-jabłkowym


 

W ciągu ostatniego tygodnia miałam jakoś natchnienie do eksperymentowania w kuchni, serwowania inaczej i ciekawiej. Chyba to upragnione słoneczko za oknem mnie nakręciło pozytywnie :) I dobrze, bo powstały ciekawe dania, które wszystkim domownikom smakowały i były zdrowe. Dzisiaj polecam omlet jajeczny, który po raz pierwszy mi nie opadł. I do tego jaki był pyszny! Żałuję, że dałam mąkę, dopiero później przypomniałam sobie, że chciałam dać zmielone płatki owsiane, ale zapomniałam z powodu rozmowy telefonicznej. Zuzia była przeszczęśliwa, gdy dostała powyższy talerzyk z połówką omleta. Pokroiłam jej go i wcinała równo, aż miło. Ten przepis jest też świetnym pomysłem na przemycenie kaszy jaglanej tym maluchom (i dorosłym też:)), którzy deklarują, że nie jedzą czegoś takiego. Nawet nie zauważą jej dodatku! Ja nie wyczułam jej fizycznie, bo dodałam jej niewiele. Ma też neutralny smak, lekko słodki, bez goryczki, więc wtapia się w omlet idealnie :)

Składniki na 2 porcje:

  • 2 jajka
  • 2 kopiaste łyżki mąki pszennej lub zmielonych płatków owsianych lub zmielonych ulubionych orzechów
  • 3-4 łyżeczki jogurtu naturalnego
  • 3-4 łyżki ugotowanej kaszy jaglanej
  • 2 łyżeczki cukru
  • szczypta soli
  • po 3 łyżki musu truskawowo-jabłkowego
  • pół łyżeczki masła do smażenia
  • nieco rodzynek
  • opcjonalnie nieco łuskanych pestek dyni niesolonych

Przygotowanie:

  1. W wysokim naczyniu zmiksuj na najwyższych obrotach jajka ze szczyptą soli i cukrem (ja dałam niecałe półtorej łyżeczki, ale było mi ciutkę za mało, jeśli wolisz przyzwoicie słodkie, daj nawet 3 łyżeczki). Miksuj do spienienia i rozjaśnienia masy.
  2. Dodaj jogurt, kaszę i mąkę. Miksuj jeszcze kilka chwil do dokładnego połączenia.
  3. Na małej patelni rozgrzej masło. Przygotuj odpowiednio dużą pokrywkę. Gdy patelnia będzie naprawdę dobrze rozgrzana, a masło rozpuszczone i spienione, wlej połowę masy. Kasza opada na dno, więc przed nałożeniem delikatnie przemieszaj masę, aby poszła na patelnię.
  4. Zmniejsz ogień na mały i przykryj patelnię. Smaż 2-3 minutki do zrumienienia omleta. Łatwo się przypala, jeśli ogień jest za duży.
  5. Obróć łopatką na drugą stronę i przykryj ponownie pokrywką. Smaż jeszcze minutkę. Przełóż na talerz. Udekoruj musem truskawkowo-jabłkowym, ok 3 łyżki na jednego omleta. Posyp rodzynkami i pestkami dyni w ilości wg upodobania. Smacznego!

    Produkty Superfood, które możesz też wykorzystać do przygotowania tego deseru znajdziesz na www.sklepagnex.pl.






Podziel się w Google Plus

O autorce Anna Wojtyna

Jestem Ania, mama, która uwielbia gotować, piec i jeść oraz blogować. Więcej o mnie znajdziesz na stronie "O mnie"

0 komentarz(y) :

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli pozostawisz po sobie ślad w komentarzach. Czytam wszystkie komentarze i staram się odpowiadać na każdy z nich.
Pozdrawiam i zapraszam do szukania innych inspirujących przepisów lub porad rodzicielskich!