Malinowa owsianka - zdrowy dodatek do jogurtu


Smaczna propozycja na szybkie śniadanie, drugie śniadanie czy podwieczorek. Świetnie skomponuje się z jogurtem naturalnym lub serkiem homogenizowanym naturalnym. Ja i Zuzia uwielbiamy rodzynki, więc dodajemy je do większości deserów. To danie też posypałam rodzynkami: porcję Zuzi (w dużej miseczce) i swoją (mała, na smaczek, bo owsiankę zrobiłam przede wszystkim dla córci). Ilość cukru zależy od naszych preferencji i od słodkości owoców. Ja jeszcze używam mrożone, bo póki co nie ma świeżych polskich malin. Mrożone są raczej kwaśne. Nie mogę się więc doczekać świeżych swojskich malin - planuję kupić sadzonkę i posadzić na balkonie. Jest u mnie bardzo słonecznie, myślę, że jesienna odmiana świetnie się sprawdzi. A co swoje to swoje. Nie musi być dużo, ważne, by było. A jak się uda, to za rok posadzę drugi krzew. :) Mam też truskawki, mam nadzieję, że tego roku będą bardziej urodzajne. Kocham wiosnę i lato. :D

Składniki na 1-2 porcje:

  • 1 szklanka malin świeżych lub mrożonych
  • 2-3 łyżeczki cukru lub miodu
  • 1-2 łyżeczki wody
  • 4 łyżeczki płatków owsianych
 

Przygotowanie:

  1. Maliny wrzuć do rondelka, zasyp cukrem i zalej wodą. Jeśli masz miód, lepiej dodaj go do gotowej już owsianki, lekko przestudzonej, aby nie stracił swoich właściwości zdrowotnych. 
  2. Rondelek wstaw na mały gaz. Duś, często mieszając, aż owoce świeże puszczą sok, a mrożone zaczną się rozmrażać i puszczać soki.
  3. Wsyp płatki owsiane. Gotuj 2-3 minutki, cały czas mieszając. Gotowe!
Podziel się w Google Plus

O autorce Anna Wojtyna

Jestem Ania, mama, która uwielbia gotować, piec i jeść oraz blogować. Więcej o mnie znajdziesz na stronie "O mnie"

0 komentarz(y) :

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi miło, jeśli pozostawisz po sobie ślad w komentarzach. Czytam wszystkie komentarze i staram się odpowiadać na każdy z nich.
Pozdrawiam i zapraszam do szukania innych inspirujących przepisów lub porad rodzicielskich!